dijous, 31 de gener del 2013

Dificultat Obligada: IV+
Grau d’Exposició: Baix
Compromís: Baix
Llargària: 154 metres (4+30+30+30+30+30)
Aperturistes: Joan i Laia Giraut (19-08-2011)
Equipament: Parabolts
Material: 10 Cintes + Reunions
Descens: Ràpelar per la mateixa via d’una sola tirada amb cordes de 60m. o una petita desgrimpada de 5 metres per la part oposada i baixar pel torrent del Merlet fins a peu de via.
Data: 24 de gener de 2013.

Observacions:

Aquesta tarda ens hem ajuntat l'Enric, Joan i jo per anar a escalar a proposta de l'Enric la via l'Avi Joan, una via senzilla en el que val destacar i apretar el flanqueix de V+ molt finet i amb ambient i l'últim llarg, una placa també de V+, en general una tarda molt encertada amb bona companyia i millor conversa.

Per arribar a peu de via haurem de pujar per la drecera dels graus on, passat el trencall per anar al jardinet, ens trobarem una rampa de roca on el “GR” gira a l'esquerra, abans de començar a pujar la rampa trencaren cap a la dreta on s'intueix un petit caminet. Continuarem uns 50 mts. fins a trobar la rampa característica del primer llarg, buscarem la part orientada a l'Est i allà a uns quatre metres de terra es troba la primera reunió en una petita lleixa.compte costa molt de veure. Ens tenim que encordar abans d'arribar a la R1 per comoditat, encara que aquest 4 metres es poden fer calçats normals.
1 Llarg III/IV/IV+ 64 metres
Nosaltres hem volgut enllaçar l’inici de 4 metres, que per cert costa molt de veure la R1, amb el segon i tercer llarg, en total uns 64 metres de tràmit en el que l’únic que tenim que tindrà en compte és en posar cintes llargues als llocs claus per minimitzar les z que anirem trobant.
Comença el primer l’Enric i ens trobem que per poder fer la reunió, nosaltres tenim que avançar-nos fins la R1, per poder donar més corda, tot i així no es suficient i ens avancem els dos (el Joan i jo), al mateix temps a la primera expansió, i ara si l’Enric pot fer la primera reunió (R1), a la que la ressenya es la tercera. Aquesta reunió es còmoda i a peu pla.
2 Llarg V+/IV+/III 30 metres
Aquest llarg finet amb flanqueig a l’esquerra i amunt se’l guanya el Joan i molt ben guanyat, el segueixo jo i desprès l’Enric.
Es un llarg per gaudir i apretar, en que més val que no li entris amb el peu equivocat perquè les preses son les justes i contades.
La sortida es fàcil i la continuació sense problemes de IV+ fins anar tombant, trobem un tros trencat caminat herbós i al tombar la reunió penjada sense gaire sentit al mig de la placa, podent-la fer un parell de metres abans a peu pla, que i farem, el Joan i l’Enric es queden a la reunió jo sortiré des d’abans al darrer parabolt i amunt.
3 Llarg IV 30 metres
Un altre placa de tràmit que fa primer el Joan seguit de l’Enric i l’últim jo, amb bones preses tant de mans com de peus, un cop a d’alt quan s’acaba la placa, uns metres caminant fins la R3, còmoda, a peu dret.
4 Llarg V+/V/IV 30 metres
Aquest llarg me’l trec i me’l guanyo jo, finet molt vertical, per apretar les 3 primeres expansions, desprès va afluixant fins sortir de la placa a dalt de tot, em segueixent el Joan i l’Enric recollint i tancant files, gaudim una mica del cim i l’entorn podent observar a prop la Taca Blanca a dalt a l’esquerra i a la dreta ens fixem amb una lluent i cridanera lluna, que ens diu que se’ns fa fosc, per tant recollim ràpid i el Joan ja va muntant mentres per baixa repelant.
Descens:  tenim dues opcions:
1ª Que es la que nosaltres fem i és la més ràpida.
Que es repelar l'ultim llarg fins la R3 (30 metres)i marxar caminant en direcció Oest pel replà del segon pis fins trobar la drecera dels Graus i cap avall.
2ª La més llarga.
Continuar mig caminant i mig grimpant en direcció Nord fins a trobar-nos amb el camí vell que baixa del Monestir a Collbató, aquí girarem a l'esquerra per arribar fins a la taca blanca on podrem trencar de nou a l'esquerra amb marques de “GR” fins a Collbató (La drecera dels Graus).
Nosaltres vam arribar al cotxe just, quasi palpant a les 18:00 hores. ufff.