dissabte, 16 de març del 2013

Dificultat obligada: V
Exposició: Baixa
Compromís: Baix
Llargària: 80 metres (30+25+25)
Aperturistes: Joan Asin, A. Gómez, J. Galban i J. Baraldes al maig 2011
Equipament: via equipada amb parabolts, reunions repelables.
Material: 6 cintes exprés.
Orientació: Sud
Cordada: Alex Gv i  Xarli
Data: 16.03.2013

Anant amb cotxe cap a les coves de Salnitre (Collbató) deixem el vehicle a l’aparcament de la zona d’esbarjo “la Salut”. La paret ens queda just davant, formant un amfiteatre.  Hem de prendre el Torrent de La Font Seca i seguir-lo fins que ens desviem per un corriol que ens deixa al peu de via. 10 minuts.

Encara que nosaltres hem anat pujant des del Pujol en direcció a la drecera del Graus fins trobar a la dreta el desviament cap a la Cova de La Codolosa quasi a l’inici d’aquest sector, també uns 10’ o menys.

Avui tot i al mal temps que han pronosticat, les nostres ganes de toca roca ens a guanyat i a última hora se’ns a afegit un bon amic l’Alex amb el que he fet cordada avui i el Cinto i el Joan Canals han fet una altre cordada paral·lela a nosaltres, però aquesta vegada sense estar junts, ells han fet la Via Campions.
Nosaltres hem començat a fer la Via dels Indignats i desprès hem continuat amb la Via del Pi que degut a la intensa pluja hem tingut que abandonar a la segona reunió.
L1 IV+ 30 m. 4 parabolts
La via està situada entre la Via Joans's i La Rampa (noms escrits a la roca). Aquesta primera tirada la faig jo de primer, supera uns ressalts que fan l’escalada discontinua i bastant bruta fins enfilar una placa tombada més grata i que ens mena a la primera reunió.
L2(V+) 25 m. 4 parabolts
Aquesta tirada la fa l’Alex i veig com supera la sortida on trobem el tram més bonic de la via, al tenir que superar un petit mur amb bons forats i molt ben protegit per dos expansions. Un cop superat el pas la paret perd empenta i haurem d’endinsar-nos per la vegetació fins la reunió.

L3 V+ 25 metres 6 parabolts
Continua l’Alex enfilant-se per una placa amb algun passet fi als primers metres, sempre amb l’assegurança aprop. A mitja tirada trobem una reunió que no hem de fer; continuem per una llengua de roca fins arribar a la tercera reunió.
Des d’aquí podem observar com ara ja estan plenes d’escaladors quasi totes les vies i la zona d’esbarjo de la Salut a reventar (segurament per fer alguna calçotada), però el cel cada cop esta més negra i amenaçador.

Rapelem amb doble corda de 60 metres per la mateixa via fins a la R1 i d’aquí fins a terra.
A peu de via  ens trobem amb el Jordi Font i per fi ens em conegut en persona i va a fer la que nosaltres acabem de deixar lliure, la dels indignats.
Ara nosaltres anem a fer la Via del Pi, encara que el temps esta molt insegur ve a parlar amb mi el Joan Canals i diu que ells no faran res més perquè li fan molt mal els peus i el temps no acompanya, al Cinto a última hora es decideix a fer la primera tirada crec que de la Rampa.
Via: del Pi
Zona: La Salut (Collbató)Montserrat
Agulla/Paret: La Codolsa
Tipus de Roca: Conglomerat
Dificultat: 6a. (D+)
Dificultat obligada: V
Exposició: Baixa
Compromís: Baix
Llargària: 80 metres (30+25+25)
Aperturistes: J. Baraldés i A. Baraldés al setembre 2012
Equipament: via equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés.
Orientació: Sud
Cordada: Alex Gv i  Xarli
Data: 16.03.2013
Observacions: per la aproximació mireu el detall de la Via dels Indignats.
L1 V 30 metres 6 parabolts
La via s’inicia entre la Rampa i la Campions, comença l’Alex que ja la coneix, mentre l'asseguro coincidim amb el David Gómez que feia molt de temps que no veia, comença creuant la primera per anar a buscar una placa vertical que de seguida ajeu fins a la reunió, el segueixo jo per aquest llarg més terròs, comença a plourà finet i el dia s’ha fet nit.

L2 6a 20 metres 6 parabolts
Anem a buscar una placa que creuem diagonalment a l’esquerra (un pas de 6a) per després continuar en tendència a la dreta fins la reunió, a un pa de terra i al costat del pi que dóna nom a la via.
Ara esta plovent molt però no podem rapelar, des d’aquí puc observar la desbandada de companys corrent pels camins de terra i cap a la cova en busca d’aixopluc i la gent de la Salut amagant-se als cotxes.
Sembla que només quedem l’Alex i jo, sembla que el Jordi Font i la seva companya també han decidit baixar a temps.

L3 6a 30 metres  9 parabolts
Intento fer jo la sortida però no hem veig capaç i segueix l’Alex tot i les males condicions, supera una panxa que ens mena sobre una placa de dificultat minvant fins una zona vegetada, aquest es el tram que jo he trobat més difícil del que portem escalant avui, apart de l’intessa aigua de pluja se’m desprèn una presa que hem desequilibra, però per sort no passa res.

Com podem sempre assegurats anem a trobar fent un flanqueig cap a la nostre dreta una reunió de la Rampa, que no ens serveix, per la seva situació i lo precària per instal·lar el ràpel, continuem encordats fins la R final de la Via Campions.
Aquí des de la R3 de la Via Campions l’Alex munta un ràpel amb doble corda de 60 metres fins la R1 i de la R1 a terra.
Aquí trobem les coses amagades i entatxonades sota una mica de sostre i un impermeable, han sigut els companys que ens han donat un cop de ma, sort de ells.
Recollim de pressa i desfem el mateix camí que a la aproximació, arribem als cotxes xorrejant, ens canviem i fem el que podem i anem al Bar Muntanya a dinar alguna cosa i a retrobar-nos amb els nostres companys que trobem dinant junts amb el Santi i el Josep, ens i afegim per petar la xerrada tots junts mentre mengem i fem una birra.
Avui no a sigut una escalada amb magnifiques imatges de la via i del paisatge, avui a sigut una escalada accidentada en la que em acabat remullats com cigrons.