dijous, 28 de març del 2013

Agulla/Paret/Cim: Sector La Mussara Antenes
Dificultat: variant esquerra 6b / V+
Dificultat obligada: V+
Llargària: 56 metres (29+27)
Aperturistes: Joan Canals, José Ma. Pérez i Cinto Romero
Data: 11 de juny de 2001.
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via equipada amb parabolts
Material: 10 cintes exprés
Cordada: Joan Canals, Cinto Romero i  Xarli
Data: 28 de març de 2013.
Observacions: Iniciem la sortida el dimecres 27 de març amb l’autocaravana del Cinto Romero, amb la idea d’anar a escalar a la Paret d’Escales a Pont de Suert, però ens plou tot el viatge i quasi tota la nit, el cas es que al matí estan totes les parets xorrejant, ens diuen que a Tarragona no a plogut i posem rumb cap a La Mussara, per no donar-ho tot per perdut.

Des de Reus anar direcció a Vilaplana i a La Mussara, abans d’arribar a  les antenes ja veureu uns espais per poder aparcar a banda i banda de la carretera, nosaltres vam aparcar a la dreta i vam travessar la carretera a on ja trobem indicadors per anar caminant fins trobar la Font del Roure que passem de llarg i seguim el caminal que va resseguint tots els sectors d’escalada a peu de roca,  trobem una VF en construcció (falta el cable de vida i els permisos de l’amo del terreny) en el Sector Taronja, nosaltres seguim fins arribar al Sector 7 Covallonga i en el seu extrem a la roca nua ja veiem les línies de parabolts.

L1 (V+) 29 metres 10 cintes

Aquesta primera tirada la fa el Joan, ens enfilem sobre una lleixa ben marcada i ens situem per sobre de la continuació del tram de 6b i ens el saltem, iniciem aquí la via per una roca calcaria excel·lent a on trobem unes bones mans i peus, a on fa de l’escalada que sigui més fàcil del que sembla, arribem a la R1 entre mig d’un tram boscos i terròs, encara que a peu dret i còmode.

L2 (V+) 27 metres 10 cintes
Aquest llarg se’l treu el Cinto, es un tram molt atletic i encara que marca V+ per ells mateixos que son els equipadors jo diria que es més.
Jo intento l’inici per l’itinerari més fàcil per mi seguint els consells del Joan i aconsegueixo iniciar el llarg, però a un metre i mig de dalt de tot m’ha agafo a una cinta llarga (A0),  i se'm treu i baixo (saque), esgotat decideixo molt a pesar meu desistir i em despenjo, darrera meu el Cinto i el Joan ja havia decidit no pujar-hi.

2 Ràpels per la mateixa via.

encara es aviat i decidim fer una altre via que hi ha a la dreta (d'esquerra a dreta de la del Marro, la Secallonga, Covallonga, Facilonga), més senzilla però no per això menys maca, es per completar el matí.

Via: Covallonga
Zona: La Musara -Tarragona-
Agulla/Paret/Cim: Sector La Mussara Antenes
Dificultat: IV
Llargària: 35 metres (20+15)
Aperturistes:
Data:
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via equipada amb parabolts
Material: 8 cintes exprés
Cordada: Joan Canals, Cinto Romero i  Xarli
Data: 28 de març de 2013.

L1 (IV) 35 metres 8 cintes
Encara que es pot fer en dues tirades nosaltres la fem tot en una de sola, començo jo de primer per treurem els fantasmes desprès de la caiguda del passat dissabte a la via L’Avi Trepador.
La veritat es que m’ha anat molt be fer-la de primer, perquè estava escalant molt condicionat, suposo que desprès d’una caiguda una mica seria es normal.
Desprès pujan el Cinto i el Joan, una via molt maca, roca molt bona, ideal per començar en calcari.
Decidim acabar aquí el matí d’escalada i tornem a l’autocaravana del Cinto a dinar escabetx de conill fet pel Joan, que esta boníssim.

Arnau ha dit...

Desde Vilaplana amb cotxe con podem anar per Fer la vía covallonga?