diumenge, 27 d’octubre del 2013

Circular al Montgròs pel Camí de la Palomera

Lloc: Montserrat
Temps: Tot el dia (9:37 -- 16:00)
Avituallament: dinar i aigua
Distancia: 8,96 Km.
Desnivell Acumulat: 708 metres
Quota més baixa: 429 metres
Quota més alta: 1.118 metres
Dificultat: Resistència Moderat/Alt
Temps: 6:20 hores aprox. amb les parades incloses
Data: 27.10.2013
Observacións: Porta Impermeable, olleres de sol, crema solar, tot el necessari d’ús personal en una caminada d’alta muntanya.
Integrants: 3 + 4 de afegits pel recorregut
Marga Flores i la gosseta Mel
Jandro
un home de Collbató
i el seu amic Paco

Observacions:
Trobareu el track del recorregut gravat pel Roger, en el següent enllaç:

Montserrat Vinya Nova -Serrat de La Palomera - Montgròs- Canal Migdia-Camí Francesos. 27.10.2013

També us passo un enllaç amb el detall de l’anterior vegada en la que vam participar en aquest mateix recorregut:

RESUM:
Avui el Roger Matas el nou organitzador del Senderisme dins del nostre grup Natura100 de facebook, ens a convidat a participar en la primera caminada, en la que no hem dubtat afegir-nos la Marga Flores i jo (Xarli), la circular ha sigut pujar pel Camí de la Palomera fins el Coll del Mosset a on se’ns han afegit un home de Collbató i el seu amic Paco i també una parella que anava perduda, el Jandro i la Júlia, que s’han adaptat molt be, per seguir caminant al nostre costat a buscar la vertiginosa Canal Roja i la feixuga Coma dels Naps i passar el tram de corda de la Roca Plana dels Llamps per arribar al Montgros, al baixar hem dinat a la terrasseta desprès de passar pels peus de la Salamandra i abans de baixar per la Canal, amb vistes a la Talaia Gran, Sant Jeroni, El Camell de Sant Jeroni, etc.

Un cop dinats hem baixat per la canaleta que ens deixa al Torrent del Migdia i ara amb un gir a la dreta i avall per un dels torrents més macos d’aquesta muntanya, una mica abans de la Cajoleta a l’esquerra i marcat amb grans fites comença el Camí dels Francesos que seguint-lo primer pugem fins el Coll de l’Ajaguda per començar a davallar pel llarg i sinuós recorregut entre alguna relliscada, fins trobar la pista que recorre tota aquesta vessant sud, per anar per la nostre esquerra fins l’aparcament de la Vinya Nova.

Al final on pensàvem que seria una caminada a 3 a esdevingut per diferents circumstàncies de l’atzar en 7,
En que hem compartit xerrada durant molt de recorregut i ha donat a la sortida la seva part especial, a Montserrat si surts no saps mai que et trobaràs, per tant us demano que aviam si sortiu i ens trobem a la propera.

Fer una menció dedicada al Gustavo Mañez i dir-li que he pensat amb ell quan estava recorrent la roca en la que tantes hores a dedicat per muntar-nos vies d’escalada, per aquest indrets tant solitaris i reservats, impossible amb la vista no anar mirant a on hi han xapes, una salutació amic. fins aviat.