divendres, 16 de maig del 2014

Llargària: 35+30+(15+20) =100 metres
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via completament equipada amb espits, reunions preparades per repelar
Material: 12 cintes exprés, si voleu muntar la reunió opcional al darrer llarg porteu algun friend o tascó mitjà.
Aperturista: R. Vicente i F. Suñol al novembre de 2006
1 Cordada: Jaume Escorsell i Xarli
2 Cordada: Joan Canals, Cinto Romero i Alex Ossó
Data: dissabte, 10.05.2014

Resum:
Avui a última hora ens hem decidit tornar a visitar Malanyeu per ensenya'ls-hi aquest lloc tant maco a la resta de companys de Tarragona que els hi agrada molt escalar en calcari, que millor que aquest paradís, primer portàvem al cap la via stoc de coc però a mida que ens acostàvem a les vies i veiem l'oferta que quedava lliure al final el Jaume ens a convençut per la via Epirimountains, uns primer i segon llargs molt ben xapats i molta ganda per gaudir de valent, llàstima que no sigui una placa de continuïtat, perquè perd l'ambient que podes haver, el tercer llarg antològic, rom, tècnic i físic de traca i mocador, al cim pel descens ens dividim i el Cinto i l'Alex fan els ràpels i la resta baixem carenant fins el cotxe, be a mi m'han fet fer més voltetes, però molt be, ens hem ajuntat tots per anar a dinar a La Brasa, a on ens hem posat les botes, acabant un dia excepcional i ja sabeu gasssss i amunt companys.
Aproximació a peu:
Un cop arribem a Malanyeu aparquem el vehicle al costat d’un camp de futbol. Seguim a peu per una carretera que es dirigeix cap a l’església i continuem fins que arribem a un Mas. Just abans surt un corriol que s’endinsa al bosc; el seguim.
Creuem una riera i un filat elèctric. Al cap de 5 metres comença un altre corriol poc definit a l’esquerra que, sense pujar al peu de la paret, va resseguint-la per sota fins a trobar el peu de via.

1 Llarg V 35m. 11 espits
Jo portava al cap fer de primer aquesta tirada, perquè sinó no sé si seré capaç de fer-na cap més, però el Jaume impacient per començar hem diu ja pujo jo i no dic res, l’asseguro i amunt per una placa vertical però amb molts forats i ben assegurada
la R es troba a sobre d’una llastra amb forma de pilar, prou còmode i preparada per repelar, des d’on podem veure com comencen a pujar la segona cordada darrera nostre amb el Cinto al cap davant.
2 Llarg V 30m. 7 espits
Aquesta tirada es semblant a l’anterior de bona i ben assegurada, amb el pas clau en deixar la fissura a la dreta i tenir que passar a la placa, la presa i és
però amagada per un parell de boixos en els passos clau. La reunió es fa en una feixa herbosa, però molt còmode.
3 Llarg 15m. III+ 2 espits (Reunió Opcional)
Comencem aquest llarg de pur tràmit per fer una reunió quan trobem el segon espit i a la seva dreta una fissura a on entren un parell de friends del 0,4 (Gris) o tascons mitjans a caldo i així evitem el fregament de cordes i evitem el no veure’ns amb el company de corda, en el pas més complicat de la via.
4 Llarg 6a. 20m. 8 espits
Aquest llarg es l’estrella de la via i potser dels voltants.
Comença per uns blocs verticals amb un pas de bavaresa per pujar a sobre d’un relleix, ara quedem a sota del pas, per encintar la següent xapa clau, tenim que buscar, en un encaix “raro”, de trobar els millors peus i mans a l’esquerra per poder encintar amb la dreta i assegurar el pas per pujar al cul i situar-nos a la placa amb uns passos finets
la resta és molt vertical però el grau baixa clarament per gaudir fins arribar a sota la R on ens queden un parell de passos bruts
assegurats amb una xapa a la dreta que queda fora de la línia i a contramà que no xapem i sortim per la seva esquerra amunt amb suavitat fins la R cimera preparada també per repelar.
Des d’aquí esperem a la resta de companys i uns volem provar de baixar caminant i uns altres repelant, dons res, ens dividim i provem el Joan, el Jaume i Jo a baixar carenant per la cresta cap a l’est, travessant totes les vies i R’s cimeres fins trobar unes fites que ens porten a una casa per seguir per un camí amb parques de PR, fins el cotxe.
l’Alex i el Cinto repelant per la via amb totes les R’s preparades amb anelles i cadena, mentres jo vaig a trobar-los per anar a recuperar el nostre material i juntar-nos tots als cotxes.
Per recuperar-nos de la patejada els porto cap al Restaurant La Brasa, situat a l’esquerra de la carretera en direcció Guardiola, aquí mengem molt be i acabem fent xerinola, per un dia, uns companys i una via de traca i mocador, si senyor.

i ja sabeu, Gasssssssss i Amunt……….