divendres, 8 d’agost del 2014

Dificultat obligada: V/V+
Exposició: Baixa
Compromís: Baix
Llargària: 125 metres (40+30+25+30)
Aperturistes: J. Escofet i J.Ch. Peña
Data: novembre 2003
Equipament: Totalment equipada amb parabolts
Material: 10 cintes curtes i llargues pel primer i l’últim llarg
Orientació: Oest
1Cordada: Joan Canals i Cinto Romero
Data: 02.08.14

Des de la urbanització el Bruc Residencial, prenem l’avinguda principal cap amunt fins al final i girem a la dreta fins trobar l’entrada a una pista a mà esquerra que indica La Vinya Nova. Tot seguint les indicacions que anirem trobant per la pista ens portaran al restaurant de la Vinya Nova on deixarem el cotxe. A sota del restaurant hi ha habilitada una esplanada com a aparcament que ens deixa més a prop del punt de partida. Prendrem el camí del Torrent del Pont, que primer va pel llit del torrent (molt ample) seguir fites i després segueix per la vessant dreta tot agafant alçada i passant pel peu de les vies primer de l’Aresta Ribes i desprès de l’Esparraguera a la Roca Gris, un cop arribats a la Paret del Pont, buscarem un corriol poc marcat a la nostre dreta amb una fita, que entre lligacames, terra i còduls sueltos ens deixarà a peu de via (40 min).
1 Llarg V+ 10 xapes per 40metres
un cop el Joan i el Cinto ja estan a la 1R, fent de caps de via, surt el Jaume de cap de la nostre cordada, seguint els passos dels col·legues, jo de segon i l’Alex tancant la cordada i desmuntant la via.
Aquesta primera tirada es una placa tombada on enfila amunt cap a l’esquerra fins flanquejar cap a un ressaltet per tirar amunt en uns passos fins, si vas molt a l’esquerra dona 6a., si vas més a la dreta a buscar la xapa és VSup., per entrar a la 1R.
2 Llarg V 10 xapes per 30 metres.
Aquest llarg el continua l’Alex sortint de la reunió recte amunt i superant un curt ressalt amb tendència cap a l’esquerra primer i després tot a la dreta fins a la reunió, més fàcil i senzill que l’anterior, però amb l’atenció de les petites regletes i el tipo de roca que t’obliga a escalar concentrat.
3 Llarg IV+ 7 xapes per 25 metres
Aquest llarg el continuo jo, potser sent el més fàcil, però que per xapar t’obliga a passar pel pitjor tram de roca, llis i empolsinat, quan estàs en roca molt més bona, no trobant-li massa sentit al traçat, a sobre quan arribes a la reunió son dos parabolts pelats, sense anelles ni cadena, fet que m’ajuda a decidir fer com els companys de la primera cordada, seguir uns pocs metres a l’esquerra fins unes alzines fermes que es troben davant del mur final.
Aquí estem més ben col·locats i còmodes i recupero els companys i entre que pugen, i els altres baixen el cel es va tancant amenaçador entre llamps i trons atronadors, notem com comencen a caure les primeres gotes, fet que ens ajuda a decidir renunciar a acabar la via i ……
4 Llarg V+ xapes per 30 metres
Mentre els col·legues de la primera cordada ja han fet cim, superant els 3 passos més durs d’entrada a la placa que porta fins la 4R sota un sostret, el cel es torna negra nit, ens ajuntem les dues cordades per ensamblar cordes i tirar avall el més de pressa possible.
la 1 cordada des de la 4R final fan un ràpel amb corda simple, fins la 3R de 2 parabolts deixant un mallon i un moscato, nosaltres des de l’alzina baixem fins la 2R i recuperem el mallon i el moscato dels companys, la primera cordada encara fa dos ràpels més, nosaltres des d’aquesta 2R, fem un sol ràpel amb doble corda de 60 metres fins al terra i peu de via, ben clavats i justets, recollim de presa i avall que plou.