dilluns, 3 de novembre del 2014

Aperturista: M. Sugrañes, P. Guerrero, J. Díez, 6/1985
Grau d’exposició: Mig
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via equipada amb parabolts pintats de color blau Re-equipada al 2010
Material: cintes exprés
Orientació: Est
Data: 25 d’octubre de 2014
Descens: Un ràpel per la cara sud
Observacions: a peu de via hi ha un ring pintat de blau, l’any 2012 havien 2 parabolts a on podies aprendre a fer reunions a peu de via.
Aquesta vegada pugem amb el Funicular de Sant Joan, un cop sortim de l’estació superior a la plaça de les Tarantules girem a la dreta pel camí nou de Sant Jeroni, a l’arribar a l’alçada de la Magdalena inferior trobarem un corriol que surt a mà esquerra que porta fent unes ziga-zagues a les escales de Jacob, comencem a pujar les escales i pocs metres abans d’arribar del de tot a la paret de la dreta, podem veure una línea de xapes de color vermell es la BiPotens , seguit de unes altres de color verd es la Via Augusta i desprès un altre via amb dues xapes pintades de blau cel a la paret es la Via Benson.

L1 V 36metres
El Jaume comença a fer el primer llarg, una tirada d’uns 36 metres que es la més vertical i de més grau de tota la via, molt bonic, amb una sortida d’una balmeta horitzontal que ens fa pensar com superar la sortida, al final cap a la dreta es una mica més fàcil i esta el pas molt ben assegurat.
L2+L3 IV+/IV 20+40 metres
Aquesta tirada la faig jo de primer i anar fent coco que falta en fa i anar dominant, aquest llarg es algú més senzill que l’anterior encara que continua sent molt vertical però amb una roca bonissima, quan comença a tomba veig la reunió però com vaig molt be decideixo seguir, la roca cada cop es més bona i cantelluda, el grau amb els metres va afluixant fins trobar la reunió, recupero al Jaume i aprofito les vistes del cim per fer alguna panoràmica amb el mòbil.
Just per l’altre costat del cim (sud) ja veiem la instal·lació del ràpel, el Jaume junta les dues cordes de 60 metres i el fem d’una sola tirada, fins arribar al costat de l’ermita de Santa Magdalena.
Ara baixem fins el Coll de les Magdalenes a trobar el peu de vies de la Miranda de Santa Magdalena per anar a fer la Canaleta de les Ninfes.
Zona: Montserrat – Gorros
Dificultat: V- (BD+)
Dificultat obligada: IV+
Llargària: 30+30= 60 (+40 caminant si sortim al cim)
Aperturista: M. Sugrañes, O. Pie, L. Valera (gener 1986)
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via equipada amb parabolts
Material: 6 cintes exprés
Orientació: Est
Data: 25 d’octubre de 2014
Descens: Nosaltres hem sortit caminant per dalt, amb molt de compte de no fer caure pedres, no cal encordar-se.
Observacions:
La via comença per la canaleta que trobem a mitja paret, amb pasos pel mig i altres amb tendencia a la dreta per l’esquerra va un altre via, molt semblant, però aquesta es la pionera i clàssica d’aquí.
L1 IV+ 30metres
El Jaume comença a fer el primer llarg, molt bonic, una tirada vertical amb uns primers passos un xic polits però que deseguida la roca millora i sempre podem anar triant la millor presa de mans i de peus, un luxe.
L2 V- 30 metres
Aquesta segona tirada la faig jo de primer i aixi consolido el posar-me per anar fent coco, els primers metres van en tendencia a l’esquerra per enfilar recte amunt molt vertical on cal mirar-so una mica, per fer un respir i tindre que tornar a superar un altre tram molt vertical, despres la cosa afluixa fins arribar a una reunió de “descuelgue”, recupero al Jaume i el segueix fins el cim a on ens ajuntem per baixar a peu.
La veritat es que avui m’ha sortit tot rodó i he gaudit de valent fent de primer tot i que algun pas m’ha fet treure la decisió que em cal anar consolidant, però hi estic posat i del Jaume no cal dir res, un crac.
Anant baixant veiem arribant al cim de l’Aresta Joan Manel a l’Ullal de la Magdalena a l’Alex Gv, la Susana Ribera i el Javier Arganda, els hi fem algunes fotos i els esperem per continuar baixant junts i petar la xerrada, per allargar-ho anem a fer la volta per Sant Miquel i avall fins l’aparcament.

i ja sabeu no ho dubteu Gassss i Amunt.