dissabte, 21 de març del 2015

Estreps a Can Sola

Avui com ja sabiem que plouria ja hem esmorzat junts al Bar Muntanya de Collbató, entre amics (Alba Luna, Emilio Vera) i nosaltres.

Ens a costat bastant aixecar-nos per anar sota la pluja fins a la balma de Can Solà; però com sempre a estat un encert, quan hem arribat havien sol dues persones i després potser hem arribat a ser una dotzena, com els estreps són l'últim recurs, teniem el tema oblidat i he hagut de fer memòria ràpidament igual que Rafa, sort que la Karma com sempre a obert la línia com una lleona, després per recuperar forces hem menjat plegats al Bar Anna del Bruc i així repartim les tortes.

Aproximació en cotxe:

per la A2 agafeu la sortida Montserrat, superat l'hotel del Bruc, primer veiem a la nostre dreta un trencall que porta a Can Maçana, nosaltres seguirem rectes per l'antiga N-IIa. en direcció a Sant Pau de la Guardia fins trobar l'entrada a la urbanització de Montserrat Park, només tombar veiem un petit espai a on hi caben 2 o 3 cotxes, aparcarem aquí.

Desprès a peu creuarem la carretera i anirem seguint la pista ampla i prou còmoda de caminar sempre pels trencalls a ma dreta fins arribar evident a la Balma de Can Solà.

Aquí teniu un petit vídeo que a fet la Karma de la quantitat d'aigua al seu pas al llarg de la Balma de Can Solà,desprès i durant les ultimes pluges, tot plegat espectacular

Caracteristiques:
La Balma de Can Solà, es un indret espectacular, la balma té 120 m de llarg per una fondària màxima de 35 m i una alçada que arriba als 15 m., que segons sembla és la mes gran de Catalunya d’aquestes característiques. Per les seves parets i especialment pel seu sostre extraplomat discorren 10 vies de gran dificultat, constituint una zona d’escalada prou freqüentada pels escaladors montserratins, tot i que aquí la roca en lloc de conglomerat es una calcaria margosa.

Avui hem fet els 3 de primer la via número 7 fins la primera reunió

Enllaç a les fotos del Facebook

Aquí teniu un petit vídeo que la Karma m'ha fet quan baixava de la via, estat pur en adrenalina.