dimarts, 15 d’octubre del 2013

Via Alimera a La Codolsa

Avui ens hem trobat al Bar Els Arcs de Monistrol de Montserrat de bon matí la colla, per anar a fer la via Serrat-Torras a la Roca del Corb, per pujar a Montserrat hem deixat els cotxes a l’aparcament del Cremallera i es on per primera vegada ens hem vist en persona amb el Jordi Lopez Camps , m’ha fet molta il·lusió perquè som molt amics virtuals, es el que tenen aquest temps en que vivim, i per fir ara ho som en persona, encara que ens cal un altre trobada per xerrar i conèixer-nos una mica més, però també o farem, agafem el Cremallera de les 9:35 i amunt.

Un cop al Monestir hem sortit direcció a la Santa Cova fins que en un revolt molt pronunciat a la dreta, surt per la nostre esquerra el Camí de les Aigües, que seguim fins passar pel caminal de sortida de la Via Serrat-Torras, nosaltres ara anem baixant per anar a buscar el peu de via, just al trencall on es trobe el Camí de les Aigües amb el Camí del ¾ a la nostre dreta i pintat amb una X blanca i vermella, avisant que per aquí no continua el GR, comença la nostre aproximació.
Aneu en compte perquè aquest caminal al no estar gaire trepitjat es molt brut ambarítjolss i de tot tipus d’arbres arbustius, que ens deixen les cames ben senyalades, pitjor les malles que no curaran més, be trobem una discreta fita a la que no fem cas, un altre de més petita que tampoc li fem cas, perquè no es veu un seguiment cap a la roca clar, dons ens encigalem, fen el mico fins trobar la roca i el peu de via.

Quan arribem per fi al peu de via veiem que per davant nostre hi ha una cordada de 3 que progressa molt lentament i que ells tenen per sobre seu un altre cordada, nosaltres tenim que fer dues cordades més i pensem que ens donaran els raïms i marxem, pel camí dels ¾ fins a Monistrol a buscar els cotxes.

Un cop a Monistrol  decidim anar a La Codolosa a buscar un parell de vies paral·leles amb sol.
aproximació amb google maps

Ens decidim pe dividir-nos en dues cordades:
2 Cordada Cinto Romero i Marcelo Valdes Via de les Cabres

Via: Alimera
Zona: La Codolsa-Montserrat
Tipus de Roca: Conglomerat
Dificultat:V (BD+)
Dificultat obligada: IV
Exposició: Baixa
Compromís: Baix
Llargària: 105 metres (40+40+25)
Aperturistes: J. Santana i M. Martín
Data: 2002
Equipament: via equipada amb parabolts.
Material: 6 cintes exprés.
Orientació: Sud
Data: 12.10.2013
Observacions: Pel meu gust les xapes estan massa separades i escasses amb uns allunyaments importants i vigileu si empalmeu dos llargs per fer el ràpel. Aquesta via com jo ja l’havia fet, us passo l’enllaç de l’anterior vegada on trobareu el detall dels llargs.

El Joan i jo ens hem repartit els llarg fen jo el primer i el tercer i el Joan el segon.
A la R1 hem pogut xarrar una mica amb una cordada de tres que pujava per la Via Reincidents, tot uns veterans de l’escalada, amb un estat físic envejable, el Francesc, Xavi Pérez Gil i el David Gil, han progressat per aquesta via amb poques assegurances per un esperó molt estètic.
Així que avui l’escalada l’hem fet força entretinguts i ben acompanyats per aquesta roca, no gaire de fiar, bastant trencada (m’ha marxat una pedra d’un peu en un tram i de la ma en un altre), la via tampoc l’he trobat xapada amb gaire lògica, però amb tranquil·litat també surt, en fet un primer ràpel d’uns 60 metres i un segon d’uns 40 metres.

Com que ja estàvem a Collbató hem aprofitat per anar a picar i fer unes birres al Bar Muntanya, i apa a fer plans per a la propera que serà d’aquí a dos caps de setmana, recordeu que el proper dissabte dia 19.10.13 és la trobada dels Cavallistes a les 9:30  al Poliesportiu de Monistrol de Montserrat.