dijous, 12 de febrer del 2015

Grau d’exposició: Mitjà/Baix
Compromís: Baix
Llargària: 35+45+40)+30+25+30= 205 metres
Aperturistes: Jordi Martínez i Antoni Aymamí (2013)
Equipament: Via equipada amb parabolts i algun clau.
Material: 8 cintes variades (micro-friend i tascons prescindibles).
Orientació: Sud (sol tot el dia)
Data: 08.02.15

OBSERVACIONS:
Avui he pogut gaudir d'una escalada molt especial, tornar a trobar-nos amb el Ricard i saldar un deute amb el Toni, sense obligacions ni patiments, a sigut un mà a mà entre els tres, un llarg tu, ara jo i anar fent, podent sentir apretar al Ricard i no sentir queixar-se per res de res al Toni, una inexpressió que nosaltres traduïm en que no pateix, simplement escala, navega, estudia i amunt, per tant una lliçó per anar a prenent dels mestres de debò, dels que no posen excuses ni protesten, dels que només volen fer tàpia i passar-s’ho dallo més be, fins aviat que segur que repetirem artistes, per mi a sigut tot un plaer que s'ha fet curt.

Deixem el vehicle a l’aparcament de les Coves del Salnitre (la barrera està baixada fins les 10 del matí, si arribem abans haurem de deixar el vehicle a la zona de la Salut). Pugem per les escales que surten de l’aparcament, fins trobar un camí que surt a mà dreta (tot just abans d’arribar a les coves). El camí va vorejant la paret. L’hem de seguir una estona, primer vorejant el Serrat de les Garrigoses i un cop passat el Torrent Fondo ja veiem la primera expansió, com a referència a la dreta del camí queda un bloc gran.

1 Llarg V+ i 7 xapes per 35 metres.
El primer llarg si baralla el Ricard, que comença per una placa en diagonal cap a l’esquerra amb passos fins que donen entrada a un diedre que seguirem fins que ens veiem obligats abandonar-lo cap a la dreta amb un pas un xic difícil, potser 6a, el Ricard va posant algun que altre friend i provant si entra algun tricam, després anirem pujant per una placa molt ferma en diagonal a la dreta amb un pas difícil per passar a l'esquerra i seguir vertical per un diedre que ens porta directament a la role.

2 Llarg V+ i 4 xapes per 45 metres.
Un cop a la reunió miro amunt i veig una placa tant wappa que me’l demano jo, encara que força vertical i xapes nomes on calen s’ha d’escalar amb compta, jo la veritat m’ho vaig passar tant be, que no vaig ni pensar en reforçar només que un pas amb un microfriend, fins trobar una falsa reunió que només xapo i que ens indica que tenim que seguir completament en flanqueig de roca franca i senzill cap a l’esquerra, amb una xapa entre mig abans d’entrar a la role, una pasada.

3 Llarg V+ i 4 xapes per 40 metres.
Des de la role tiraries per la placa amunt tan wappa que es veu, però els aperturistes ens han volgut donar un toc de picant, obligant-nos a cerca per l’esquerra una llastra tant bona que fa llàstima tocar-la, aquí si llueix el Toni, tot un mestre que balla per aquest tram tant macu i molt plàstic per fotos, un cop superada la llastra ja tomba per roca descomposta fins la role.

Feixa caminant uns 85 metres.
Pleguem cordes i canviem calçat per aproximar-nos pel caminal poc fressat però que anem encertant mirant la placa per on continua la via per orientar-nos, fins trobar un parabolt que ens indica la continuació i on fem la R3bis.

4 Llarg V+ i 5 xapes i claus per 30 metres.
Aquí torna a tibar el Ricard, per una fissura amb molt bona roca que ell va reforçant tant com pot, li agrada molt catxarrejar, per continuar per una placa sensacional fins la role.

5 Llarg V+ i 5 xapes i 1 clau per 25 metres.
Des de la reunió veig un recorregut vertical, flanqueig inclús ja es veu la role, però el traçat no sembla gaire atractiu, però li foto jo que per això estem aquí, tira en diagonal flanquejant cap a la dreta i amunt per entrar a un diedre per xapar un pito amb un cordino que no toco i que ens marca que tenim que tirar amunt per la dreta amb passos molt roms però ben protegits encarà que costa una mica decidir-se aixecar el culet, però ma plana i amunt per entrar a una vira per la que flanquejarem xapant un parabolt i fins la role, m’ha fet suar però estic satisfet.

6 Llarg 6a+/6a i 8 xapes per 35 metres.
Aquest llarg li deixem al mestre Toni, que des de la reunió encara que te molt bona roca es veu dret de nassos i ja veiem que serà una entrada dura per seguir per un tram molt vertical en el que tindrem que ballar per superar-lo, el segueix el Ricard i jo l’últim per desmuntar i aixì quedar-me amb la copla, després va a buscar la sortida fent un flanqueig a la dreta, aquí també hi ha algun pas difícil, per continuar vertical, pel cantó dret d'una canaleta, que ens portarà a un tram fàcil, però de mala roca fins a la role cimera.
Aquest llarg el graduo així perquè tot i que esta ben xapat quan es necessari, no es pot fer en A0, o sigui que entre xapes estem obligats a escalar.
Aquí podem gaudir d’un bon panorama i del Torrent Fondo que ara anirem a buscar com parteix naturalment el Serrat de les Garrigoses i el dels Monjos, que maco.

Des de aquí, muntem un ràpel amb doble corda de 60 metres que ens portara fins arribar a uns 2 o 3 metres de terra, que ens obliga a desgrimpar fàcil, per tant vigileu el final de les cordes.
Aquí tenim que plegar tot el material i caminar en direcció oest, seguint un corriol molt poc fressat, pel que trobarem 2 fites i que ens menarà fins al Torrent Fondo.
Un cop a la llera del torrent hem de seguir-lo fins al camí principal del Serrat. Aquest torrent està equipat amb cadenes i haurem de fer un ràpel de 8 metres just al final, molt aeri i divertit, un toc final per fer fotos.
Ara només queda desfer el camí cap al cotxe que el tenim a l’aparcament de l’ermita de la Salut i a dinar amb la família que avui es diumenge, fins la propera. Gassssss i Amunt.