dimecres, 9 de setembre del 2015

Grau d’exposició: Mig

Grau de compromís: Mig
Llargària: 40+20+12=72 metres
Ràpels: 2 de la R3 a la R2 i al terra.
Aperturistes: ………….. (26.08.2006)
Equipament: Via equipada amb algun clau, primera reunió i quarta en alzina la resta equipades amb parabolts
Material: 9 cintes exprés
Orientació: Est
Data: 06.09.2015
Observacions:

avui he enredat a l'amic i company Toni, per anar a al·lucinar plegats a la via Alucina Carabina, el 1r. llarg i el 3 llarg els hi he cedit al Toni, per cert el 3r. llarg de 6b obligat per la seva continuïtat, jo he fet de primer el 2n. llarg un 6a. de continuïtat per la verticalitat encara que a sigut extraordinari i fàcil per la seva bona roca, de les millors de Montserrat us ho asseguro, només per aquest llarg val la pena la via.
Resumint una via no massa llarga combinable amb altres de La Granota, però que us pot deixar esgotats per explosiva, jo m'ho he passat molt be, encarà que el Toni el 6b., se l'ha tret com un campió, tindrem que tornar per insistir-hi fins encadenar-lo.

Des del Monestir prenem el camí en direcció a l’ermita de Sant Miquel. Després de seguir el camí poca estona trobarem a la dreta un rètol que diu “Mirador de Fra Gari”, ens desviem i prenem aquest corriol fins arribar al camí pla que seguim en direcció al mirador, arribarem a una placeta (o puntet) a l’esquerra, que creuem i seguim, en uns 10 metres trobem un caminal marcat a l’esquerra que en uns 4 o 5 metres ens deixa a peu de via, evident.

1 Llarg V+
Aquest llarg el fa el Toni i tot i que diuen que és V+ te algun pas que fa pensar una mica, sobre tot els primers metres, desprès es tomba fins arribar a la reunió

2 Llarg 6a.
Aquest llarg li tiro jo i vaig una mica reticent, els primers pocs metres de flanqueig a la dreta, però un cop col·locat a la placa, es posa vertical i comença el festival de roca excel·lent en la que gaudeixo de valent, tot i anar navegant entre xapa i xapa, es dels millors llargs que he fet mai a Montserrat, (de moment), recupero al company que em dona la raó, això si, la reunió amb una qualitat de cadenes i ancoratges “cutres” de debó.

3 Llarg 6b.
Aquesta última tirada li deixo en el Toni que esta més bregat que jo i porta el grau més consolidat per poder superar ja per començar la sortida pel desplom, amb presa petita i col·locació de peus complicada,  que ja es prou difícil, potser es més de 6b., si no li trobes la seqüència, desprès es continuïtat per placa molt vertical i de presa extraordinaria però molt menuda, en la que també has d'anar navegant de xapa a xapa i acabes amb els braços com popeye, es un llarg 5 estrelles d’aquells que vols tornar-hi per encadenar-lo, la reunió molt incomoda, en lloc de fer-la dalt de tot per repelar s’ha muntat penjada per despenjar-se com a via esportiva.

Es despenja el Toni i tiro jo i em despenja fins la segona reunió.
Des de la segona reunió fem un sol ràpel fins a terra amb 2 cordes de 60 metres i de sobres fins a terra.

Aquí teniu el vídeo amb les fotos de la via