divendres, 5 de juny del 2015

Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Aperturistes: Blai Garcia i Llorenç Vallés
Equipament: Via equipada amb parabolts de 8 m/m.
Material: 10 cintes cintes exprés i llargues extensibles, 2 friends mitjans pel 2n. i 4t. llargs + reunió
Data: 01.06.2015
Regulació de l'escalada a Montserrat:
Aquesta via és del sector C-4 Mullapans NO sent permesa l'escalada des del 15 de febrer fins el 31 de maig ambdós inclosos.

Observacions i detalls dels aperturistes:

Finalment i després de dues jornades, en Blai i jo deixem enllestida la Via “Els maldecaps de la Lourdes”, en reconeixement a les nostres mares.

Està situada a l’extrem esquerre del serrat dels Mullapans, s’inicia a la placa que trobarem a la dreta d’un gran contrafort coronat per un bosquet. Un pel abans de passar per sota del cable de l’aeri.

La via s’ha obert per baix, com més bonament hem pogut, i a quedat equipada amb parabolts de 8mm en els llargs i 10mm en les reunions.
Us explicó com o vam fer nosaltres i crec que és la més encertada i motivadora de les dues opcions, (anar a peu de via pot ser un bon rostoll) i per dalt no es que sigui pas massa fàcil, preveure pantalons llargs si no voleu acabar ben esgarrepats.
Agafem el cremallera de les 7:55 hores i un cop al monestir baixem pel camí de les aigües direcció a les escales (dreta) fins trobar un pas entre roca en el camí estret i marques de pintura verda i groga que ens marca un sender intuïtiu bastant trepitjant, que seguirem direcció una torre elèctrica que anirem voltant agafant una mica d’alçada per la seva dreta, un cop superada comencem a veure un gran bloc solitari pel que tindrem que passar per sota per l’esquerra, ara des del gran bloc fixeu-vos mirant la timba a en diagonal a l’esquerra i veurem a l’espadat una bona agulla amb placa de pedra dons tenim que anar a buscar per la seva dreta fins trobar una fita i la reunió.
Una bona motivació ja es començar una via pel reves, perquè des d’aquí amb 2 cordes de 60 metres fem 2 ràpels fins a peu de via i apa ara toca tornar a tirar amunt però escalant de valent.
1Llarg 6c per 25 metres
Amb el Blai acordem que ell farà els 2 primers llargs més durs com a coneixedor i experiència i jo faré els altres 2 i ens posem a la feina, l’entrada es molt dura, on tenim el pas de 6c, per superar la primera xapa i en fred que el Blai resolt bastant millor que jo, hahahah desprès segueix una placa fina amb roca menuda però excel·lent a on ens preocupara més anar posant peus per tibar amunt, es va perdent dificultat fins arribar a reunió sota el desplom.
2Llarg 6c per 25 metres
En aquest llarg els passos clau estan a l'entrada de cada un dels dos diedres. Sortim a la dreta, un primer diedre amb entrada una mica trencada per sortir-ne fàcilment a la dreta a buscar un segon diedre, també amb entrada dura, del que també sortim fàcilment a la dreta per quedar-nos sota un nou mur.
3Llarg 6a+ per 20 metres
Ara molt amablement i sense pensar-s’ho gaire el Blai en dona ràpidament el relleu perquè ara tiri jo, el pas clau es sortir de la reunió amb un pas força potent per seguir en placa força fina, petit flanqueig a l’esquerra i recte amunt fins un altre mur ja més fàcil.
4Llarg 6a+ per 30 metres
Segueixo jo amb la mateixa tònica que l’anterior un parell de passos potents per colocar-me a la placa, però em pillo amb la FiFi i el Blai en fa tornar a terra per repetir-ho en lliure, tot un crac que sap com provocar-me, per seguir en placa cada cop més fàcil, fins per terreny fàcil anar a la dreta a superar un petit mur, superat aquest pujar per l’esquerra del bony per terreny molt descompost fins trobar la reunió.
Aquí al cim tots dos eufòrics i molt contents per la repetició i el plaer d’escalar amb tot un mestre de la tècnica i finura, dona gust escalar amb els millors.
Pleguem catxarros i enfilem cap al camí dels ¾ de tornada fins arribar a la Font Gran de Monistrol de Montserrat per anar a fer una birra i unes olivetes, tal com a de ser, si senyor i Ole.

Gasssssss i Amunt

Aquí teniu el vídeo amb totes les fotos de l'escalada.

Llorenç ha dit...

Bona via!!! jejejej!! ja creia que ningú la repetiria! Roca bona, el grau obliga però l'exposició es baixa en tot moment....no cal partir!! i si no estreps i cordinos en merlets i amunt!!

Bons records dels dies de la apertura!!!